Idag ramte jeg ‘The sweet spot’ hvad smoothie angår og du får hele opskriften her.

Nogen gange når man står og kokkererer, blir lidt opfindsom, eksperimenterende hjemme i sit køkken kan det gå grueligt galt. Og det vil ske for den kreative, det er næsten en naturlov ikke? fordi dem der tør at være lidt ‘farlige’ rammer nogen gange det jeg kalder ‘The sweet spot’. Det skete dog ikke for svenskerne, da de fandt på at komme reksalat (rejesalat) på deres hotdogs, men det skal vi ikke fortælle dem de finder nok ud af det selv. Men idag ramte jeg The sweet Spot. Jeg drikker gerne smoothies til min morgenmad, skal det gå hurtigt kommer jeg masser af sunde og mættende sager i den og så kan jeg faktisk nøjes med den som min morgen start. Denne her var en af disse hvor den bare ramte heeeelt rigtigt, du skal ikke vente mere du får den her:

Du skal bruge til 1 person:

  • 3 dl ris eller soyamælk (det sparer så dejligt på fedtet og du tager ikke kalvens mad)
  • 1 spsk Tahin, sesampasta fåes i supermarked eller helsekost
  • 1 spsk jordnøddesmør, køb en god crunchy i helsekosten
  • 2 tørret figner, hakket uden den lille stilk
  • 2 spsk. ærteprotein eller valleprotein (fås i helsekosten) det er sundt og mætende.
  • 1 frossen banan i skiver (kommer gerne overmodne bananer i fryseren istedet for at smide dem ud)
  • 2 små drys vaniljepulver (ikke sukker)
  • 1 spsk citronsaft

Kom alle råvarer i din blender og start ved svag hastighed og kør op til fuld speed indtil den har milkshake konsistens.

Tro mig du blir overrasket over hvor godt den smager.

God fornøjelse og velbekomme.

Madfar.

Mættende smoothie.

Leave a Reply